De wereld van de distributie is snel aan het veranderen. Zeker als je kijkt hoeveel het de afgelopen eeuw is veranderd is het niet normaal welke ontwikkelingen zich hebben voorgedaan. Er zijn hele systemen opgezet om alles zo snel en goed als mogelijk te laten verlopen. Daarnaast heeft de technologie ook veel verbeteringen meegemaakt. Vroeger werd alles nog met de hand gedaan. Dit kostte veel tijd en veel geld. De afgelopen aren is er sprake geweest van robotisering. Ook in de wereld van de distributie. Vaak zijn het nog grote investeringen die bedrijven moeten kiezen. Het verlaagt echter wel de maandelijkse kosten. Verder is het vaak zo dat het proces efficiënter werkt dan voorheen. Maar er vinden ook veranderingen plaats inde wereld van de distributie. De wegen waren een aantal jaar geleden nog goed gevuld met vrachtwagens, maar nu zijn er veel bestelbusjes die over het zwarte asfalt razen. Het worden er steeds meer. Steeds meer mensen kiezen ervoor om online spullen te bestellen, wat er voor zorgt dat bestelbussen populairder worden. Met deze voertuigen is het namelijk makkelijker om tot aan de deur spullen af te leveren. Of je nu op het plattenland of midden in de stad woont. Het laten afleveren tot aan de voordeur wordt ook wel last mile delivery genoemd. En deze vorm van transport is sterk aan het groeien. Vorig jaar alleen al werd er door Nederlanders meer dan 20 miljard euro online besteld via webshops! Dat is ruim 23% meer dan het jaar ervoor. Het is dan ook niet gek dat veel transportbedrijven hun focus verplaatsen naar dit segment. Bedrijven die zich bezig houden met last mile delivery proberen zich ook weer te onderscheiden. Elke bedrijf heeft zo andere kernkwaliteiten. Dit kan zijnde service of de snelheid waarmee iets wordt geleverd. Verder kan het ook het gemak zijn waarop iets kan worden besteld. |
Voor meer info : website bezoeken |