De stappen om een website te maken

website maken

Websites kunnen bedrijven helpen bij het promoten van producten en diensten. En bereik een grote publiek. Yellowshape is in zeven stappen begonnen met het bouwen van een website. Het bedrijf moet voor elk nieuw plan een doordachte strategie of plan ontwikkelen. Dit geldt ook voor websites. Om de verwachte resultaten te behalen is het belangrijk om een ​​roadmap te ontwikkelen voor website ontwikkeling.

De eerste stap is om te begrijpen voor wie uw product of dienst is. Op basis van verschillende parameters moet je de doelgroep in kaart brengen. Dit kan u helpen schrijven wat de website u moet vertellen. Tot op zekere hoogte is ook de website ontworpen. Wil je een online kledingwinkel of online bibliotheek maken voor beginnende ouders? Er zijn miljoenen producten en nog meer websites. Bepaal eerst uw doelgroep en USP.

Voordat webontwikkelaars verschijnen, kunt u enkele stappen ondernemen. Kies bijvoorbeeld een beknopte en duidelijke domeinnaam die uw werk zo snel mogelijk moet beschrijven.

Zelfs de domeinextensie hangt af van de locatie van uw afdeling of activiteit. Voor bedrijven die enkel in België actief zijn, is de .be domeinextensie interessant.

Hoewel het belangrijk is om uw eigen website te bouwen, is het soms ook belangrijk om het gedrag van concurrenten te begrijpen. Bezoek websites van directe concurrenten en toonaangevende websites van andere industrieën. Ontdek wat ze groter en beter maakt.

Veel websites hebben doorgaans dezelfde kenmerken. Aan de andere kant kunnen toegevoegde elementen (zoals chatboxen of feeds voor sociale media) ervoor zorgen dat bezoekers langer op hun website blijven. De “beste” maatregel is om al deze interactieve elementen op te sommen voordat u begint met de lay-out en het ontwerp van de website.

De eerste stap in website-ontwikkeling is design. Het ontwerp moet bijvoorbeeld rekening houden met moderne gebruikersinterfaces (gebruikersinterfaces). Bovendien moet het een soepele UX (gebruikerservaring) bieden.

In de afgelopen jaren is de ontwerpgemeenschap verschoven van skeuomorph (vergelijkbaar met echte structuren) naar meer abstract grafisch ontwerp. Om de gebruiker in staat te stellen het juiste kleurenpalet te selecteren, is er veel onderzoek gedaan om de gebruiker tevreden te stellen met de kleur. De moderne gebruikersinterface geeft aan dat uw bedrijf up-to-date is.

Deze eerste ontwerpen stellen verschillende belanghebbenden in staat het uiterlijk van de website te begrijpen. Het draadframe laat ook zien hoe navigatie tussen verschillende pagina’s werkt. Ze zijn misschien erg basic. Of detailleer het geselecteerde lettertype, de kleur, de locatie van verschillende elementen, enz.

UX-ontwerp moet eenvoudig, soepel en intuïtief zijn. Hoe groot je ook bent, het verkeerde ontwerp zal de transactie verpesten. Volgens sommige internetspecialisten is een van de grootste verschillen tussen Yahoo en Google het ruimtegebruik.

Google is van mening dat het alleen op zoekmachines is gericht. Ze plaatsten bijvoorbeeld de zoekbalk in het midden van de pagina. Aan de andere kant heeft Yahoo zijn zoekpagina gevuld met informatie die leidt tot drukte en drukke resultaten. Google heeft een duidelijke gebruikerservaring. Maar dit deed hen geen pijn. Nadat het ontwerp is voltooid, kunt u het beste beginnen met het voorbereiden van de inhoud. Mensen denken meestal dat de inhoud van de website alleen tekst en artikelen bevat. Inhoud betekent echter uitgebreide informatie. Stel je video, audio, dia’s en infographics voor.

Wat voor soort inhoud er niet toe doet: het is een belangrijk onderdeel van de website. Daarom is een goed plan nodig. U wilt indruk maken op gebruikers bij uw eerste bezoek. De inhoud van uw website moet niet alleen veel informatie bevatten, maar ook klanten aanmoedigen om meer te doen. Kalenderplanning is een goed idee. Op deze manier kunt u de tijd en frequentie instellen voor het plaatsen van nieuwe inhoud. Over wat je wilt schrijven.

De technieken en methoden die ontwikkelaars gebruiken om websites te programmeren, veranderen snel. Wees voorzichtig. Evalueer bijvoorbeeld eerst de technologie die het beste bij uw bedrijf past.

Omvat niet het testen van uw website. Test de prestaties, laadsnelheid en probeer het opnieuw. Of automatiseer deze tests. Niemand houdt van websites die langzaam lopen of crashen.

Webontwikkeling kan niet alleen een website bouwen, maar ook online maken. De hele website moet worden geoptimaliseerd voor zoekmachines. U kunt verschillende tools gebruiken om de beste zoekwoorden voor uw website te vinden. Sleutelwoorden zijn woorden waarnaar gebruikers meestal zoeken. Zonder SEO (of zoekmachineoptimalisatie) wordt uw website niet in zoekresultaten weergegeven. Daarom zullen gebruikers uw website nooit ontdekken.

Het is ook belangrijk om te weten wie je website bezoekt. Hoelang blijven ze hangen en  op welke pagina’s. Dit kan u helpen te weten wat gebruikers wel of niet willen. Deze kennis kunt u vervolgens gebruiken om uw bedrijf te verbeteren. Daarom moet analyse deel uitmaken van uw website. Er zijn ook tools die eenvoudig in uw website kunnen worden geïntegreerd.

Websiteontwikkeling is geen eenmalige taak, maar een langdurige taak. Kies daarom een ​​ervaren partner. Neem contact met ons op, dit is een full-service bedrijf dat digitale zichtbaarheid van het bedrijf biedt. Wij zorgen graag voor de ontwikkeling van uw website.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/prices.html