Gaat online offline verstoten?

Voor winkels wordt het steeds belangrijk om een heuse winkelbeleving/ervaring te creëren voor hun bezoekers. Dit wordt steeds meer de manier om je te onderscheiden van de concurrentie en om toch nog een rol van betekenis te spelen ten opzichte van de online aanbieders van producten. Als bedrijf ben je natuurlijk onwijs nieuwsgierig naar je Retail statistieken en naar de winkel performance. Je wilt er natuurlijk altijd voor zorgen dat jou beter scoort dan andere winkels die in dezelfde branche als jou opereren.

Een goed onderbouwde winkelroute in combinatie met een winkelbeleving zorgt er voor dat mensen een bezoek aan jou winkel als prettig gaan ervaren. Dat zal er toe leiden dat mensen hun positieve ervaring met hun naaste omgeving gaan delen. Met het uiteindelijk gevolg dat het aantal bezoekers in jou winkel toeneemt en de omzet automatisch ook een positieve boost zal krijgen.

Voor veel fysieke winkels is het internet een bedreiging, op internet kun je alles kopen. Als iets niet meer in Nederland verkrijgbaar is dan bestel je het toch gewoon in een webwinkel die afkomstig uit Amerika is. Internet heeft een eindeloos en grenzeloos aanbod, daarom is het voor de fysieke winkels enorm belangrijk dat zij zich op een andere manier gaan onderscheiden van de online winkels het creëren van een heuse winkelbeleving is hier een goed voorbeeld van. Het wordt ook steeds belangrijker voor bedrijven dat online en offline kanalen met elkaar geïntegreerd moeten worden. Een boodschap die je via een online kanaal de wereld in brengt moet ook in de praktijk waargemaakt kunnen worden. Zorg er dus altijd voor dat de verschillende kanalen goed met elkaar samenwerken en iedereen van mekaar weet wat er geplaats wordt en welke beloftes er worden gecommuniceerd. De vraag blijft dus : Gaat online de fysieke winkel op den duur verstoten?

Voor meer info : website bezoeken